"سازگاریِ ناسازه" در گالری ابد گشایش می یابد

"سازگاریِ ناسازه" از روز جمعه دهم دی ماه 95 با نمایشگاه گردانی زروان روح بخشان و محمود محرومی در گالری ابد گشایش می یابد و تا 24 دیماه 95 ادامه خواهد داشت.

هنرمندان : سعید انصاری، ساجده الهامی، سید امین باقری، علیرضا بشیرراد، رضا بهزادنیا،سمیر تیماج چی، کوشا جعفری، سینا چوپانی، سامان خسروی، حمید دهقان، محمد رضاییکلانتری، نجف شکری، علی صادقی، بهنام صدیقی، لیلی عامری، الهه فراهانی، محمودمحرومی، بهار وفایی

در استیتمنت این نمایشگاه آمده است:

سازگاری ناسازه

جهان امروز ما سرشار از سازگاری ناسازه‌هاست. این غیر ممکن است. در حالی که ناممکن بودن سازگاری ناسازه بدیهی به نظر می‌رسد. اما پذیرفتن چنین نقیضه‌ای فریب خوردن است. حال آن‌که مردود دانستن آن هم چندان جایز نمی‌نماید، زیرا این وضع موجود است که چنین سازگاری را طبیعی می‌نمایاند؛ زندگی امروز ما سرشار از سازگاری ناسازه است.

می‌توان تا ابد با بیانی چنین متناقض‌نما پیش رفت، اما داستان هنوز آغاز نشده تمام می‌شود، زیرا سازگاری درون سویه‌های متناقض ناممکن است. آن‌چه پیش روست پراکنده‌گویی‌های ما از تناقض موجود در افکار و تجربیات فردی و اجتماعی است که بیان آن چندان هم ضرورتی ندارد. اما در این آشفتگی، پرداختن به کدام ضرورت ضروری است!؟ معنا، تفکر یا تناقض معطوف به آن!؟

زروان روح‌بخشان ـ محمود محرومی

آذر 1395

زروان روح‌بخشان در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین بیان کرد:

این مجموعه بر اساس ایده ی اولیه‌ای که از جانب مدیریت گالری ابد مطرح شد، شکل گرفت ؛ تناقض معطوف به تفکر موضوع اصلی این مجموعه بود که طی جلساتی با آقایان محمود محرومی، هیربد همت آزاد، و خانمها رجحانه حسینی و هلینا قائمی، به عنوان این نمایشگاه، یعنی «سازگاری ناسازه» منجر شد.
تناقض محور اصلی گردآوری این آثار است که بر مبنای آن با تنی چند از هنرمندان جوانی که دغدغه ای از این دست در آثارشان به چشم می‌خورد، صحبت و طرح موضوع کردیم.
طی سه ماه گذشته برخی از هنرمندان آثاری با محوریت این موضوع خلق کرده و برخی دیگر نیز از آثاری که پیشتر تولید کرده بودند، پیشنهاد دادند و در نهایت در روندی نزدیک به سه ماه کل این مجموعه شکل گرفت.
وی در ادامه افزود: تعداد بیش از شصت اثر از هجده هنرمند در قالب مجموعه کار و تک اثر، با مدیوم های طراحی، عکاسی، چاپ، نقاشی، چیدمان، کلاژ، آرتیست بوک و ویدیو در این نمایشگاه کنار هم قرار گرفته اند.
عنوان این نمایشگاه بر مبنای موضوع کلی تناقض شکل گرفته و به کلیت تناقضات موجود در وضعیت فعلی اشاره دارد. البته این دلالتی صریح نبوده و صرفاً اشاره به امری است که در عین تناقضات مشهود موقعیت حاضر، عادی جلوه می‌کند.

logo-samandehi